Platt Together is een internationaal uitwisselings-muziekproject van Stichting REUR in samenwerking met het ZfN (Zentrum für Niederdeutsch in Holstein).
Het ZfN is eveneens organisator van het songfestival voor Nederduits in Schleswig-Holstein en Hamburg: Plattbeats.
Beide organiserende partijen van deze evenementen staan voor eenzelfde uitdaging om het taalkundige erfgoed van hun regio of taalgroep door te geven aan de jongere generatie.
Zowel Stichting REUR als het ZfN maken zich sterk voor het Nedersaksisch om zijn plaats in de jeugdcultuur terug te winnen aan beide zijden van de Duits/Nederlandse grens.

Het ligt dan ook voor de hand om als organisaties gezamenlijk op te trekken, nauwere samenwerkingen aan te gaan en daarbij elkaar te steunen en te versterken. Het gezamenlijke project moet dus worden opgevat als een opmaat tot een verdere, nauwere samenwerking tussen de taalgroepen in de twee landen.
Met het project willen beide partijen benadrukken dat de taak van het promoten, presenteren en ontwikkelen van het Nedersaksisch in passende en adequate vormen richting de jongere generatie, een grensoverschrijdende, Europese uitdaging is.

Platt Together word mogelijk gemaakt door de Provincie Drenthe en de deelstaat Schleswig-Holstein.

Provincie DrentheMinisterium für Bildung, Wissenschaft und Kultur des Landes Schleswig-Holstein - LOGO

Platt Together 2018 vond plaats op 23 t/m 25 november 2018 in Plön (Dts).
De resultaten van het project Platt Togeter 2018 zijn op 15 maat 2019 gepresenteerd in het provinciehuis te Assen. Die dag gingen de aftermovie van het project en de single/clip van het nummer 'Ik will mehr' in première.

'Ik will mehr' ging nationaal in radiopremière op NPO Radio 5 in het programma Volgspot met Hijlco Span.

De clip van 'Ik will mehr'

De aftermovie van Platt Together

Platt Together 2019 vond plaats van 15 t/m 17 november 2019 in Echten (Dr).
De single 'Nevenan' werd op 31 januari 2020 uitgebracht.

De single ging in première op nationale radio in het programma
'Rabbering laat' met Paul Rabbering op Radio 2.
Digital Cover_Platt together_Nevenan SMALL.png
De clip van 'Nevenan'