Blijf altijd op de hoogte

Lisa Harms wint Drèents Liedtiesfestival 2023!

19 mei 2023

Op donderdag 18 mei 2023 vond de elfde editie van het Drèents Liedtiesfestival plaats. In de finale in het ATLAS Theater in Emmen behaalde Lisa Harms met het lied ‘Tot de zun uut giet’ de meeste stemmen bij de verschillende vakjury’s. Het Drèents Liedtiesfestival wordt georganiseerd door de Stichting REUR. Dit jaar bestond de tv-vakjury uit Jason Staal, Lars Koehoorn en Iris Kroes.

Winnaar Drèents Liedtiesfestival naar Regio Songfestival!

01 mei 2023

De dertien regionale, publieke omroepen gaan samen een Regio Songfestival organiseren. De allereerste editie wordt op 4 november in Utrecht gehouden. De provincie Drenthe zal daar worden vertegenwoordigd door de winnaar van het Drèents Liedtiesfestival.

Finalisten Drèents Liedtiesfestival 2023 bekend!

29 april 2023

Voor de elfde keer organiseert Stichting REUR het Drèents Liedtiesfestival. Dit songfestival zorgt ervoor dat er een breder aanbod komt van nieuwe Drentstalige kwaliteits-muziek. Stichting REUR maakt zich sterk voor de Drentstalige muziekcultuur in de breedte en brengt daarmee aansluiting tot stand van het Nedersaksisch en Drents bij andere (inter-)nationale minderheidstalen. Stichting REUR vroeg wederom alle muzikanten en tekstschrijvers op om hun beste muzikale been voor te zetten en liedjes in te sturen. Nadat de inzendtermijn werd gesloten heeft een beoordelingscommissie uit 20…