Drèents Liedtiesfestival 2018!

07 februari 2018

Het Drèents Liedtiesfestival 2018 (DLF18) komt er aan! Het grootschalige songfestival wordt voor de zevende keer georganiseerd met als doel het schrijven, uitvoeren en vastleggen van nieuwe Drentstalige kwaliteitsmuziek. De organisatie -Stichting REUR- roept muzikanten, tekstschrijvers en componisten van Drentstalige muziek op om liedjes in te sturen.

De ingezonden liedjes worden door een commissie die bestaat uit muziek- en tekstprofessionals beoordeeld. Uit de inzendingen worden de beste tien liedjes geselecteerd voor de finale. Begin mei wordt de selectie van de tien finalisten bekend gemaakt via RTV Drenthe.

In de aanloop naar de finale organiseert Stichting REUR in samenwerking met The Bake Shop workshops om belangstellenden en inzenders te helpen en ondersteunen bij het maken van hun zelfgeschreven liedjes.

De finale van het Drèents Liedtiesfestival vindt plaats op zaterdag 2 juni 2018 in het ATLAS Theater in Emmen. Het Drèents Liedtiesfestival wordt LIVE uitgezonden op TV Drenthe en via het internet. Het Drentse publiek stemt via sms op hun favoriete liedje. Een inhoudelijke vakjury beoordeelt de inzendingen tezelfdertijd. Beide uitslagen bepalen gezamenlijk de uiteindelijke winnaar van het Drèents Liedtiesfestival.

De editie van 2017 werd gewonnen door Isa Zwart met het nummer ‘Mamme see’ dat geschreven werd door Roy Keuter en Rowdy Prins. In het najaar van 2017 werd -op voordracht van Stichting REUR- Isa Zwart verkozen mee te doen aan het Europees songfestival voor minderheidstalen.
Op dat SUNS EUROPE festival in Udine, won ze de publieksprijs. Ook kreeg Isa Zwart de culturele prijs 2017 van de gemeente Emmen toegekend.

Inzendingen kunnen tot 13 april 2018 worden gestuurd naar:

Stichting REUR,
Laan van de Marel 30
7823 CA Emmen

of via wetransfer.com naar: contact@drentsdlf.nl o.v.v. DLF18.

De inzending moet bestaan uit een tekst en een opname van het lied.
De reglementen, nadere informatie en recent nieuws zijn vindbaar op deze site en via www.drentsdlf.nl

LOGO DLF - Drèents Liedtiesfestival     Isa Zwart DLF17 met Charlotte