Inzendtermijn Drèents Liedtiesfestival 2022 is geopend!

09 december 2021

PERSBERICHT:

Het grootschalige streektaal songfestival wordt voor de tiende keer georganiseerd met als doel het schrijven, uitvoeren en vastleggen van nieuwe Drentstalige kwaliteitsmuziek. De organisatie -Stichting REUR- roept muzikanten, tekstschrijvers en componisten van Drentstalige muziek op om liedjes in te sturen. De ingezonden liedjes worden door een commissie bestaande uit muziek- en tekstprofessionals beoordeeld. Uit de inzendingen worden de tien beste liedjes geselecteerd voor de finale. Begin juni 2022 wordt de selectie van de finalisten bekend gemaakt via RTV Drenthe.

De finale van het Drèents Liedtiesfestival vindt plaats op zaterdag 2 juli 2022 in het ATLAS Theater in Emmen. Het Drèents Liedtiesfestival wordt LIVE uitgezonden op RTV Drenthe en via het internet.
Het landelijke publiek stemt via sms op hun favoriete liedje. Een inhoudelijke vakjury beoordeelt de liedjes tezelfdertijd. Beide uitslagen bepalen gezamenlijk de uiteindelijke winnaar van het Drèents Liedtiesfestival.

Stichting REUR en SUNS Europe festival

Stichting REUR vaardigt de winnaar van het Drèents Liedtiesfestival als vertegenwoordiger van het Nedersaksisch af naar het Europees Songfestival voor Minderheidstalen op het SUNS Europe festival 2022. In verband met de corona-maatregelen die internationaal golden was DLF19-winnaar Leon Moorman met het nummer ‘Knooin’ tot op heden de laatste vertegenwoordiger van het Nedersaksisch aldaar. Leon Moorman won in 2019 de publieksprijs tijdens de finale in Udine

Meedoen

Inzendingen voor het Drèents Liedtiesfestival 2022 kunnen tot en met 1 mei 2022 worden ingestuurd naar Stichting REUR.
Meer informatie daarover vindt u HIER

Jubelllogo DLF22