Jolien Wonink-Dijkstra wint negende editie van het Drèents Liedtiesfestival!

14 mei 2021

Gisteravond de negende editie van het Drèents Liedtiesfestival plaats. In de finale in het ATLAS Theater in Emmen behaalde Jolien Wonink-Dijkstra met het nummer 'Vuul (oh oh oh)' de meeste stemmen. De tekst van het nummer werd geschreven door Jolien Wonink-Dijkstra & Hilko Stoffers, de muziek kwam van de hand van Erik Koerts, Robin Muilwijk & Hilko Stoffers.
Het Drèents Liedtiesfestival wordt georganiseerd door de Stichting REUR in samenwerking met RTV Drenthe en het Atlas Theater in Emmen.

Er was als altijd een vakjury -bestaand uit drie jurygroepen- en het publiek kon tijdens de live-uitzending van RTV Drenthe via sms een stem uitbrengen. De andere negen deelnemers aan het DLF 21 waren: Dennis Hendriks, Jaap Lamfers & Marianne Veenstra, GERS, Lilian van Lottum, Anna Jents, Boes & Boels, Skroetbalg, Maurice Mulderij en Rick Hilberts.

De vorige editie in 2019 van het Drèents Liedtiesfestival werd gewonnen door Leon Moorman met het nummer 'Knooin'. Leon trad vanavond op met zijn band en bracht enkele stukken van zijn nieuwe album dat gisteren officieel uitkwam. Daarnaast overhandige hij vanavond de prijs aan zijn opvolger Jolien Wonink-Dijkstra.

Met de winst op zak zal Jolien later dit jaar deelnemen aan het Europees Songfestival voor Minderheidstalen op het Suns Europe festival in Udine, waar zij het Nedersaksisch zal vertegenwoordigen.

Jolien Wonink-Dijkstra wint Drèents Liedtiesfestival 2021 - foto: Bart de Nes
Jolien Wonink-Dijkstra en band (foto: Bart de Nes)