DunderdagDLFdag 2021-9

04 maart 2021

Op Dunderdag DLF-dag kijken wij terug op het muzikale verleden van het Drèents Liedtiesfestival. Wekelijks doen we een greep uit het rijke archief van de finales die tot op heden hebben plaatsgevonden sinds 2012.

Het Drèents Liedtiesfestival zorgt al enkele jaren voor reuring in de Drentstalige muziek.
Met name ook door het toenemende aantal finalisten die hun lied naderhand opnemen en uitbrengen. Deze week daarom aandacht voor de band Aosem.
De band Aosem is min of meer ontstaan, omdat de leden mee wilden doen aan het Drèents Liedtiesfestival.
Aosem stond meermaals in de finale en bracht hun nummers uit op single. Daarna volgde een EP en sinds het najaar van 2020 ligt er een volwaardig album -getiteld 'Duuster'- dat alom geprezen wordt door verschillende muziekrecensenten in den lande.

Vandaag dus Aosem met het nummer 'Wat deed ik verkeerd' uit 2018.

Het album 'Duuster' is o.a. verkrijgbaar via de Facebook-shop van de band.