Inzenden Drèents Liedtiesfestival 2021!

30 december 2020

Nadat de editie van 2020 doorgeschoven moest worden in verband met de corona-maatregelen, wordt het Drèents Liedtiesfestival voor de negende keer georganiseerd met als doel het schrijven, uitvoeren en vastleggen van nieuwe Drentstalige kwaliteitsmuziek. De organisatie -Stichting REUR- roept musici, tekstschrijvers en componisten van Drentstalige muziek op om hun liedjes in te sturen. De ingezonden liedjes worden beoordeeld door een commissie bestaande uit muziek- en tekstprofessionals. Uit de inzendingen worden de tien beste liedjes gekozen voor de finale.
Begin april worden de finalisten bekend gemaakt via RTV Drenthe.

De finale van het Drèents Liedtiesfestival 2021 vindt plaats op Hemelvaartsdag: donderdag 13 mei 2021 in het ATLAS Theater in Emmen. Het Drèents Liedtiesfestival wordt LIVE uitgezonden op RTV Drenthe en via het internet. Het landelijke publiek stemt via sms op hun favoriete liedje. Een inhoudelijke vakjury beoordeelt de liedjes tezelfdertijd. Beide uitslagen bepalen gezamenlijk de uiteindelijke winnaar van het Drèents Liedtiesfestival.

De winnaar van het Drèents Liedtiesfestival zal later in ’t jaar het Nedersaksisch vertegenwoordigen op het Europees Songfestival voor minderheidstalen op het Suns Europe festival in Udine (Italië).

Meedoen

Inzendingen voor het Drèents Liedtiesfestival 2021 kunnen tot 1 maart 2021 worden ingestuurd naar Stichting REUR.
Alles over het inzenden, reglementen en overige informatie zijn HIER te vinden.