Drèents Liedtiesfestival 2019

Het Drèents Liedtiesfestival 2019 (DLF19) komt er aan!
Het grootschalige songfestival wordt voor de achtste keer georganiseerd met als doel het schrijven, uitvoeren en vastleggen van nieuwe Drentstalige kwaliteitsmuziek. De organisatie -Stichting REUR- roept muzikanten, tekstschrijvers en componisten van Drentstalige muziek op om liedjes in te sturen.

De ingezonden liedjes worden door een commissie die bestaat uit muziek- en tekstprofessionals beoordeeld. Uit de inzendingen worden de beste tien liedjes geselecteerd voor de finale. Begin mei wordt de selectie van de tien finalisten bekend gemaakt via RTV Drenthe.
De finale van het Drèents Liedtiesfestival vindt plaats op zaterdag 22 juni 2018 in het ATLAS Theater in Emmen. Het Drèents Liedtiesfestival wordt LIVE uitgezonden op TV Drenthe en via het internet. Het Drentse publiek stemt via sms op hun favoriete liedje. Een inhoudelijke vakjury beoordeelt de inzendingen tezelfdertijd. Beide uitslagen bepalen gezamenlijk de uiteindelijke winnaar van het Drèents Liedtiesfestival.

De winnaar van DLF19 zal ook afgevaardigd worden naar het Europees Songfestival voor Minderheidstalen op het SUNS Europe festival 2019 als vertegenwoordiger van het Nedersaksisch.
De editie van 2018 werd gewonnen door Melissa Meewisse met het nummer ‘Wind van Zuud’ dat geschreven werd door Robin Muilwijk en Jord Brinkhuis. In het najaar van 2018 werd Melissa Meewisse -op voordracht van Stichting REUR- verkozen mee te doen aan het Europees songfestival voor minderheidstalen.

Inzendingen kunnen tot en met 5 april 2018 worden gestuurd naar Stichting REUR, Laan van de Marel 30, 7823 CA Emmen of via wetransfer.com naar: contact@drentsdlf.nl o.v.v. DLF19.

Je inzending moet bestaan uit:
-een tekst van het lied
-een opname van het lied
-een ingevuld inschrijfformulier

De reglementen, nadere informatie en recent nieuws zijn te vinden op www.drentsdlf.nl,
www.stichtingreur.nl of via Facebook en Twitter onder de naam @DrentsDlf.

Aanvullende informatie (downloads):

Inschrijfformulier DLF19