Inschrijven Drèents Liedtiesfestival 2023

Het grootschalige streektaal songfestival wordt voor de elfde keer georganiseerd met als doel het schrijven, uitvoeren en vastleggen van nieuwe Drentstalige kwaliteitsmuziek. De organisatie -Stichting REUR- roept muzikanten, tekstschrijvers en componisten van Drentstalige muziek op om liedjes in te sturen. De ingezonden liedjes worden door een commissie bestaande uit muziek- en tekstprofessionals beoordeeld. Uit de inzendingen worden de (maximaal) tien beste liedjes geselecteerd voor de finale. Eind april 2023 wordt de selectie van de finalisten bekend gemaakt via RTV Drenthe.

De finale van het Drèents Liedtiesfestival vindt plaats op donderdag 18 mei 2023 (Hemelvaartsdag) in het ATLAS Theater in Emmen. Het Drèents Liedtiesfestival wordt LIVE uitgezonden op RTV Drenthe en via het internet.
Het landelijke publiek stemt via sms op hun favoriete liedje. Een inhoudelijke vakjury beoordeelt de liedjes tezelfdertijd. Beide uitslagen bepalen gezamenlijk de uiteindelijke winnaar van het Drèents Liedtiesfestival.

Stichting REUR en SUNS Europe festival

Stichting REUR vaardigt de winnaar van het Drèents Liedtiesfestival als vertegenwoordiger van het Nedersaksisch af naar het Europees Songfestival voor Minderheidstalen op het SUNS Europe festival 2023.
Sinds 2017 werd het Nedersaksisch daar vertegenwoordigd door achtereenvolgens Isa Zwart, Melissa Meewisse, Leon Moorman en Rick Hilberts.

Meedoen

Inzendingen voor het Drèents Liedtiesfestival 2023 kunnen tot en met 1 april 2023 worden ingestuurd naar Stichting REUR.

Inschrijven kan door middel van het inschrijfformulier via onderstaande link:

Button inschrijven DLF23 -NL
Let op:
Noteer alvast de belangrijke datums in je agenda in verband met je beschikbaarheid:
Button - belangrijke datums NL2
Onderstaand de reglementen voor het Drèents Liedtiesfestival 2023