Drèents Liedtiesfestival 2020

Het grootschalige streektaal songfestival wordt voor de negende keer georganiseerd met als doel het schrijven, uitvoeren en vastleggen van nieuwe Drentstalige kwaliteitsmuziek. De organisatie -Stichting REUR- roept muzikanten, tekstschrijvers en componisten van Drentstalige muziek op om liedjes in te sturen. De ingezonden liedjes worden door een commissie bestaande uit muziek- en tekstprofessionals beoordeeld. Uit de inzendingen worden de tien beste liedjes geselecteerd voor de finale. Begin mei wordt de selectie van de finalisten bekend gemaakt via RTV Drenthe.

De finale van het Drèents Liedtiesfestival vindt plaats op zaterdag 20 juni 2020 in het ATLAS Theater in Emmen. Het Drèents Liedtiesfestival wordt LIVE uitgezonden op RTV Drenthe en via het internet.
Het landelijke publiek stemt via sms op hun favoriete liedje. Een inhoudelijke vakjury beoordeelt de inzendingen tezelfdertijd. Beide uitslagen bepalen gezamenlijk de uiteindelijke winnaar van het Drèents Liedtiesfestival.

Meedoen

Inzendingen voor het Drèents Liedtiesfestival 2020 kunnen tot en met 1 mei 2020 worden ingestuurd naar Stichting REUR. Dat kan via het online-aanmeldformulier (zie hieronder 'Aanvullende infromatie') of via de post (Stichting REUR, Laan van de Marel 30, 7823 CA Emmen)
De reglementen, nadere informatie zijn hieronder te downloaden.

Inzendingen kunnen tot en met 1 mei 2020 worden ingestuurd naar Stichting REUR.
Dat kan via het online-aanmeldformulier hieronder.
De reglementen en nadere informatie zijn hieronder te downloaden.

Aanvullende informatie (downloads):

Reglement -Drents
Reglement -Nederlands
Belangrijke datums!! (inzenders noteer deze datums)

Inschrijfformulier:

BUTTON INSCHRIJVEN DLF20

Stichting REUR en SUNS Europe festival

Stichting REUR vaardigt de winnaar van het Drèents Liedtiesfestival als vertegenwoordiger van het Nedersaksisch af naar het Europees Songfestival voor Minderheidstalen op het SUNS Europe festival 2019. In 2019 was dat Leon Moorman met het nummer ‘Knooin’; geschreven door Laurens Hof, Jord Brinkhuis en Moorman zelf. Leon Moorman pakte in Udine de publieksprijs.

Datum finale DLF20