Suns Europe 2022: namen van de acts bekend.

16 november 2022

PARSBERICHT

Suns Europe 2022: namen van de acts bekend.

De bands die optreedt gedurende het slotevenement van het minderheidstaol-kuunstenfestival komt oet Wales, Baskenlaand, Friuli, Karst, Drenthe en Sardinië.

Alles is klaor veur het slotevenement van Suns Europe!
Nao een zommer vol meziekevenementen, vindt de achtste editie van het podimkuunstfestival in de minderheidstaol plaots op 26 november um 21.00 uur in Teatro Nuovo Giovanni in Udine met het Europees Songfestival veur Minderheidstaolen.

Het evenement wordt organiseerd deur Cooperativa Informazione Friulana, Radio Onde Furlane, met financiële steun van Regione Autonoma Friuli Venezia Giulia, ARLeF - Agjenzie Regjonâl pe Lenghe Furlane, Municipaliy van Udine en Fondazione Friuli, en met de metwarking van het Etxepare Basque Institute, Ambassade van het Keuninkriek der Nederlaanden in Italië en van aandere lokale en internationale peblieke en private instaanties.

De finale wordt live oetzunden deur Mauro Missana op Radio Onde Furlane vanof 21.00 uur tot 23.00 uur en prissenteerd deur Elsa Martin en Nicola Angeli.

De dag in Teatro Nuovo Giovanni da Udine begunt um 10.00 uur met de verteuning van de metslepende V/R-serie 33/16 in Sala Fantoni. De körte film wordt elke 45 minuten herhaald tot 19.00 uur veur een pebliek van 10 gasten per keer. Um 18.00 uur gef filmregisseur Marco Fabbro een körte prissentatie van de V/R-reeks.

Optredende finalisten van het Europees Songfestival veur Minderheidstaolen bint:

Hms Morris (Wales)
Olatz Salvador (Baskenland)
Massimo Silverio (Friuli)
Violoncelli Itineranti (Karst Sloveens)
Rick Hilberts (Drenthe)
Ealûs (Sardinië)

Stichting REUR is sinds 2018 partner van het Suns Europe festival.

Meer infermatie over Suns Europe vin ij HIER

Rick Hilberts - Suns 22