Plattbeats 2022

16 november 2022

Ankommen vrijdag is de grote finale van Plattbeats 2022: het Nederduutse songfestival veur hiel Noord-Duutslaand. Jonge amateurmezikaanten oet het hiele noorden doet met um de priezen die bestaot uit ieuwige roem en instrumenten-tegoedbonnen met een totale weerde van € 1200,-.

De finale is op 18 november in Rostock in de M.A.U.-Club.
Plattbeats wordt organiseerd deur het ZfN - Zentrum für Niederdeutsch in Holstein.
Samen met het ZfN organiseerde Stichting REUR meermaols het mezikale, internationale oetwisselingspreject Platt Together.

Stichting REUR wordt bij de finale van Plattbeats vertegenwoordigd deur directeur-bestuurder Bert Kamping; hie mak diel oet van de vakjury die de liedties en dielnimmers  beoordielen zult.

Optredende finalisten van Plattbeats 2022 bint:

Annka Prosa-Nobody’s perfect
Ari Gold X Theo-Levensweert
LDA-De Sünn sprengt gråge Häben
Lennon von Seht-Lüchttoornwachter
Malte Schöning-Warum
Caruso-Leuchtturm
Jana Breman-Bilderbuch
Blunt Break-Ratz Fatz

Meer infermatie over Plattbeats en de finalisten: klik op het understaonde logo.

Logo Plattbeats 2018 - small

Weerum