Platt Together is een internationaal uitwisselings-muziekproject van Stichting REUR in samenwerking met het ZfN (Zentrum für Niederdeutsch in Holstein).
Het ZfN is eveneens organisator van het songfestival voor Nederduits in Schleswig-Holstein en Hamburg: Plattbeats.
Beide organiserende partijen van deze evenementen staan voor eenzelfde uitdaging om het taalkundige erfgoed van hun regio of taalgroep door te geven aan de jongere generatie.
Zowel Stichting REUR als het ZfN maken zich sterk voor het Nedersaksisch om zijn plaats in de jeugdcultuur terug te winnen aan beide zijden van de Duits/Nederlandse grens.

Het ligt dan ook voor de hand om als organisaties gezamenlijk op te trekken, nauwere samenwerkingen aan te gaan en daarbij elkaar te steunen en te versterken. Het gezamenlijke project moet dus worden opgevat als een opmaat tot een verdere, nauwere samenwerking tussen de taalgroepen in de twee landen.
Met het project willen beide partijen benadrukken dat de taak van het promoten, presenteren en ontwikkelen van het Nedersaksisch in passende en adequate vormen richting de jongere generatie, een grensoverschrijdende, Europese uitdaging is.

Platt Together wordt mogelijk gemaakt door de Provincie Drenthe en de deelstaat Schleswig-Holstein en vindt plaats op 23 t/m 25 november 2018 in Heide (Dts)

Platt Together LOGO