Finalisten DLF18 bekend!

10 mei 2018

Voor de zevende keer organiseert Stichting REUR het Drèents Liedtiesfestival. Dit songfestival zorgt ervoor dat er een breder aanbod komt van nieuwe Drentstalige kwaliteits-muziek.

Stichting REUR maakt zich sterk voor de Drentstalige muziekcultuur in de breedte en wil aansluiting krijgen van het Nedersaksisch en Drents bij andere (inter-)nationale minderheidstalen.
In februari dit jaar riep zij alle muzikanten en tekstschrijvers op om hun beste muzikale been voor te zetten en liedjes in te sturen.

Nadat de inzendperiode werd gesloten heeft een beoordelingscommissie uit een kleine 30 inzendingen de uiteindelijke finalisten gekozen. De finalisten zijn:

Finalisten DLF18

De finale van het Drèents Liedtiesfestival vindt plaats op 2 juni 2018 in het ATLAS Theater in Emmen en wordt LIVE uitgezonden op RTV Drenthe.
Isa Zwart -winaar van DLF17- komt haar winnende lied ‘Mamme See’ nog een keer zingen en zal de prijs doorgeven aan de winnaar van de 2018-editie.
De winnaar van de finale wint een geldbedrag van € 2000,- om te besteden aan het opnemen en uitbrengen van zijn of haar winnende lied.

LOGO DLF18